Wednesday, June 18, 2008

HARGA MINYAK DIMAINKAN OLEH SPEKULATOR YAHUDI


Pengarah Urusan MAS, Idris Jala menyatakan harga minyak dunia sebanyak USD$135 tidak realistik. "Krisis ini angkara segelintir spekulator saham minyak pasaran hadapan yang akhirnya menyebabkan berlaku pengurangan bahan itu".

Idris menyatakan ada dua cara untuk mengetahui bagaimana bekalan minyak kurang.

"Pertama, lihat kepada kapal pengangkut minyak di laut, kalau hanya terapung di laut sahaja, itu bermakna tiada proses minyak dan pengangihan minyak berlaku. Jika sebaliknya, maka bekalan minyak mencukupi".

"Kedua, pergi ke stesen minyak. Jika ada barisan panjang, itu bermakna ada kekurangan minyak. Sekali lagi, perkara ini tidak berlaku. Ini bermakna bekalan minyak mencukupi".

"Sebagai bekas pekerja dalam industri minyak saya tahu tidak berlaku kekurangan bekalan minyak". Idris sebaliknya berkata penyebab berlakunya keadaan sekarang ini ialah para penganalisis dan syarikat-syarikat kewangan yang membuat kenyataan bahawa bekalan minyak berkurangan. Mereka ini sebenarnya terdiri daripada pedagang dan pelabur saham minyak. Bila ditanya berapakah harga minyak yang sepatutnya, Idris berkata harga sebenar tanpa spekulasi ialah USD$40.

Idris berkata dia tidak mempercayai ada spekulator yang meniagakan saham secara atas angin.

Idris adalah bekas Eksekutif Kanan Shell di London dan The Hague selama hampir 20 tahun. "Semasa di Shell, ada spekulator cuba memujuk bos saya supaya membeli saham Enron (sebuah syarikat minyak Amerika), tetapi saya memberitahu bos saya agar menolaknya kerana kita akan melakukan transaksi (saham) yang tidak boleh disentuh secara nyata".

Tindakan Idris itu tepat kerana Enron adalah syarikat minyak yang mengejutkan dunia 4 tahun lalu apabila ia tersungkur dan menghadapi masalah penipuan akaun kewangan yang besar. (Sumber : "Idris: There's No Global Fuel Shortage", The Star, 5 Jun 2008)


Analisis: Ini menunjukan para spekulator sekali lagi menjadi penyebab krisis kenaikan harga minyak dan makanan. Strategi ini sudah jelas tertulis dalam Protokol Ke-3. Sepuluh tahun lalu spekulator matawang seperti George Soros telah membuat angkara di bursa saham Malaysia dan beberapa buah negara Asia. Pada 1998, mereka mengikuti apa yang tertulis dalam Protokol 20 Zionis. Dan pada 2008, sekali lagi mereka menyerang, kali ini minyak dan makanan.

Apakah kita boleh mempercayai Yahudi seperti Soros tidak terlibat sekali lagi lagi sekarang ini ?

Trendnya nyata, menerusi tindakan demonstrasi jalanan untuk menjatuhkan kerajaan, kita akan hanya menyokong tindakan halus zionis itu. Kita akan hanya memudahkan mereka bertakhta di bumi Malaysia melalui percaturan agen-agen mereka yang sentiasa melaungkan agenda 'kebebasa,' 'ketelusan' dan Islam moderat yang sebenarnya alat paling berkesan menggugat dunia Islam.

No comments: